FAQ

Moet ik een account hebben om te bestellen?
U kunt ervoor kiezen om zonder account te bestellen. U wordt in alle gevallen gevraagd om bedrijfsspecifieke gegevens te vermelden voor een BTW factuur.

Ik heb eerder een agenda besteld. Moet ik een account aanmaken?
Het is mogelijk dat uw gegevens reeds bij ons bekend zijn: u kunt met het emailadres dat u vorige keer gebruikt heeft een wachtwoord opvragen om in uw account te komen.

Kan ik ook op rekening bestellen?
Wij accepteren alleen betalingen vooruit, dat kan makkelijk en vertrouwd via iDeal. Mocht u graag op factuur bestellen dan is dat uiteraard ook mogelijk. Wij versturen altijd een factuur direct nadat u uw order heeft geplaatst. Zodra deze is betaald zullen we de bestelling versturen.

Kan ik een factuur krijgen voor mijn administratie?
Ongeacht de betalingsmethode versturen we altijd een BTW factuur direct nadat u uw order heeft geplaatst. Dus ook als u per iDeal heeft betaald.

Op welke bankrekening kan ik betalen?
Een betaling per overboeking kan alleen op de bankrekening die vermeld is op de factuur:

ABC Finance B.V.
DE02 3707 0060 0119 8936 03
BIC Code: DEUTDEDKXXX

Wat is jullie BIC code?
De volledige bankgegevens luiden als volgt:

ABC Finance B.V.
DE02 3707 0060 0119 8936 03
BIC Code: DEUTDEDKXXX

Klopt het dat Joscam een Duitse bankrekening heeft?
Ja, dat klopt. Wij bankieren bij de Deutsche Bank, die ook in Nederland actief is.

Op mijn afschrift staat De Groot Drukkerij, klopt dat?
Ja, dat klopt. De Groot Drukkerij is de moedermaatschappij van uitgeverij Joscam International.

Ik heb geen KvK of BTW-nummer. Kan ik nu niet bestellen?
In dat geval kunt u altijd als particulier bestellen. Hou er wel rekening mee dat u dan altijd 21% BTW betaalt en géén BTW-factuur ontvangt waardoor u dus ook géén BTW terug kunt vorderen van de belastingdienst.

Ik heb een onderneming buiten Nederland. Waarom moet ik een BTW-nummer doorgeven?
Voor de internationale handel (zowel binnen als buiten de EU) zijn door de verschillende landen onderling afspraken gemaakt over hoe de belastingafdracht wordt verwerkt. Een van die afspraken betreft de BTW-nummers die geschikt zijn voor uitwisseling van BTW-informatie.

Wij zijn verplicht om uw aankopen op te geven aan de belastingdienst en daarbij een correct BTW-nummer te overleggen. De Nederlandse Belastingdienst zal deze informatie doorgeven aan uw nationale belastingdienst.

Ik heb een BTW-nummer. Hoe weet ik of dit nummer geschikt is?
U kunt zelf verifiëren of het BTW-nummer dat u heeft, geschikt is voor internationale handel binnen de EU met behulp van VIES/MIAS:

Nederlands
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=nl

Duits
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=de

Engels
https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=en

Wanneer het systeem aangeeft dat het nummer niet geldig is dan dient u contact op te nemen met uw lokale belastingdienst om een correct nummer te verkrijgen.

Ik heb een Duitse onderneming en mijn BTW nummer wordt niet geaccepteerd. Hoe kan dat?
Het BTW-ID dat we nodig hebben is een nationaal BTW-ID dat geschikt is voor internationale handel binnen de EU. Uw lokale BTW-nummer is daar in de meeste gevallen niet voor geschikt.

Mocht u niet over een BTW-ID beschikken die geschikt is voor internationale handel binnen de EU, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw lokale belastingdienst: zij kunnen u voorzien van een geschikt nummer als u die nog niet heeft.

Ik heb een agenda besteld. Wanneer wordt deze verzonden?
Wij maken elke dinsdag alle verzendingen klaar: alle pakketjes worden vaak op dinsdagavond, soms ook op woensdag, door DHL opgehaald om aan u uit te kunnen leveren.

Leveringen binnen Nederland worden doorgaans binnen 1 á 2 werkdagen na pick-up door DHL bij u aangeboden. Buiten Nederland kan dat, afhankelijk van de afstand, enkele dagen langer duren.
Houd vooral uw track & trace informatie in de gaten!

Ik heb gekozen voor betaling per factuur. Wanneer wordt mijn agenda verstuurd?
Wanneer u heeft gekozen voor betaling per factuur dan verwerken wij uw order pas wanneer de factuur betaald is. De verwerking van de bankgegevens kan soms een paar dagen duren. Hou vooral de status van uw order in de gaten in uw account.

Waarom heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen?
Ga allereerst na of uw order de status verzonden heeft en of er een track & trace beschikbaar is. U kunt deze gegevens inzien in uw account. Wanneer dat het geval is kunt u de track & trace raadplegen voor de actuele status van uw zending.

Mocht de bezorger u gemist hebben dan is wordt het pakketje nogmaals aangeboden: houd uw track & trace in de gaten voor het geplande levermoment! Mocht het geplande levermoment niet uitkomen dan kunt u zelf contact opnemen met DHL om een nieuw aflevermoment af te stemmen.

Ik ben niet thuis op het moment dat DHL mijn zending wil afleveren. Wat kan ik doen?
Wanneer u in uw track & trace informatie ziet dat DHL een aflevermoment heeft gepland die u niet uitkomt, dan kunt u zelf contact opnemen met DHL om een nieuw aflevermoment af te stemmen.